PERSPEKTIF PUTERISHAZWANI


"Berhubunglah dengan Allah di saat senang dan susah, di saat suka dan duka, di saat dipuji dan dicerca, di saat mewah berharta dan di saat papa tanpa permata berharga"
Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Hao

Posted by Generasi PMKUM


salam,

kali ini aku nak cerita pasal kawan grup aku masa Kursus kepimpinan di Port Dickson. Cheng & Lee. Mula-mula memang aku bertukar muka mereka ni, tapi aku dapat beza coz sorang periang & sporting, sorang lagi agak pemalu. Apabila dalam grup, memanglah ada beberapa part mereka tak faham, tapi aku sebagai da'ie kena la pandai-pandai nak bicarakannya dan menjaga batas-batas. aku yang suka belajar Bahasa Cina walaupun asyik tak sempat pergi kelas Bahasa Cina, cuba menarik perhatian untuk berkomunikasi dengan speak Mandarin. Terlebit jugak lidah dibuatnya, tapi kenala usaha... dakwah tue... satu pakej lah sape-sape yang tahu bahasa lain... Bukan sekadar nak tengok cerita je, tapi nak bertutur dengan Non-Muslim.

Cheng & Lee ni 'terer' main volleyball. aku satu grup dgn dia xperlu banyak serve lah. lagipun bukan kemahiran aku pun. Badminton boleh la. tapi ken main jugak coz markah kumpulan. Inilah membuktikan yang Islam tak menghalang umatnya bersukan.
"Majulah Sukn untuk Islam"

0 comments

Post a Comment

DEMI MASA

ASMA' AL HUSNA

PEGANGAN


al-faqirah ilallah

Puterishazwani, Universiti Malaya Kuala Lumpur. dynamic_leader2003@yahoo.com " Mencari cinta Hakiki, mendamba Redha Ilahi".