PERSPEKTIF PUTERISHAZWANI


"Berhubunglah dengan Allah di saat senang dan susah, di saat suka dan duka, di saat dipuji dan dicerca, di saat mewah berharta dan di saat papa tanpa permata berharga"
Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Gunung Stong

Posted by Generasi PMKUM



Sesuatu perkara bukanlah mimpi jika ia betul direalisasikan. Pengalaman mendaki Gunung Stong memang memuaskan hati. walaupun sakit badan agak lama nak hilang, (biasa la liat bersenam), tapi ia tetap jadi memori indah. Gunung yang tertinggi di asia Tenggara (1422meter) ini terletak di Hutan Jelawang, Dabong- bersebelahan Gunung Ayam. Memang menguji mental dan fizikal. Kehidupan di dalam hutan, solat, aurat- semua perlu dijaga. Peserta daripada pelbagai 'bentuk' manusia. kenalah berhikmah cam ner nak ajak yang lain supaya solat, menjaga 'adab-adab' ketika berada di dalam hutan.
Selepas separuh perjalanan, kami berkhemah di Kem Baha. Gunung yang agak curang memerlukan ketahanan yang kuat untuk berpaut pada dahan2 pokok. Inilah lemahnya manusia, perlukan sesuatu untuk berpaut. Kuatkah pautanku pada Pencipta Gunung ini? Kesyukuran yang tidak terhingga apabila sampai Puncak Gunung Stong. Itulah realitiku. apabila turun daripada puncak, hujan lebat dan menyebabkan jalan licin. Kami menggelongsor untuk elakkan daripada terjatuh. Suasana yang masuk waktu malam memaksa kami meneruskan perjalanan dengan bantuan beberapa sinaran lampu. Ah, gelapnya hidup, masa itulah baru nak bergantung pada Allah. hinanya aku, time susah baru nak ingat Allah. Ya Allah, tetapkanlah aku pada taliMu.
Hmmm nak daki Gunung Kinabalu pulak.. Niat kena betul, nikmati ciptaan Allah. :)

0 comments

Post a Comment

DEMI MASA

ASMA' AL HUSNA

PEGANGAN


al-faqirah ilallah

Puterishazwani, Universiti Malaya Kuala Lumpur. dynamic_leader2003@yahoo.com " Mencari cinta Hakiki, mendamba Redha Ilahi".