PERSPEKTIF PUTERISHAZWANI


"Berhubunglah dengan Allah di saat senang dan susah, di saat suka dan duka, di saat dipuji dan dicerca, di saat mewah berharta dan di saat papa tanpa permata berharga"
Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Gadis...

Posted by Generasi PMKUM


Aku…..

Seorang gadis….

Kadang-kadang bermain dengan perasaan yang tidak ditapis

Mengikut gerak hati yang memakan jiwa dan perasaan

Memalingkan hati pada Pencipta alam

Mengaburi pandangan dengan keenakan keduniaan.

Aku impikan sebuah kebaikan

Tapi aku lalai untuk melakukan kebaikan

Aku inginkan insan yang terbaik buat diriku

Tapi aku lupa untuk menjadi yang terbaik buat insan lain

Aku….

Seorang gadis….

Kadang-kadang maruahku dipandang sinis

Hanya bermain dengan jiwa kotor yang tersisih

Dek kesibukan kedunian dan angan-angan yang berjenis-jenis

Sehingga diri leka dengan ujian yang bersilih

Adakah pintu taubat masih terbuka buat diriku…

Meleraikan segala kekusutan yang merajai hidupku

Memadamkan segala pandangan serong yang mengaburi mataku

Ya Allah, aku mohon kekuatan dariMu

Tetapkanlah aku pada jalanMu

Jangan palingkan hatiku daripada pandanganMu.

0 comments

Post a Comment

DEMI MASA

ASMA' AL HUSNA

PEGANGAN


al-faqirah ilallah

Puterishazwani, Universiti Malaya Kuala Lumpur. dynamic_leader2003@yahoo.com " Mencari cinta Hakiki, mendamba Redha Ilahi".